December 23, 2015

#przeczytam52książkiw2015

Akcję #przeczytam52ksiązkiw2015 traktuję z przymrużeniem oka. To żaden wyczyn 52 książki. :-) Dziś na zakończenie roku (niemalże) o książkach, które udało mi się przeczytać w 2015r. Oto lista. Tłustym drukiem zaznaczyłam tę dziesiątkę, która najbardziej mi się podobała i którą z czystym sumieniem wam polecam. 

1. "Abonent chwilowo nieosiągalny" , ks. Adam Boniecki
2. "Amerykaana" , Chimamanda Ngozi Adichie (pełna recenzja TUTAJ)
3.  "Światło, którego nie widać",  Anthony Doerr
4. "Miedzianka. Historia znikania", Filip Springer. (recenzja TUTAJ)
5. "Oko umysłu", Oliver Sacks.
6. "Elementarz stylu", Katarzyna Tusk  (recenzja TUTAJ)
7. "Bukareszt. Krew i kurz", Małgorzata Rejmer (recenzja TUTAJ)
8. "Wtedy. O powojennym Krakowie", Joanna Olczak Ronikier
9. "Somewhere, Home", Nada Awar, Jarrar
10. "Ostatnie rozdanie", Wiesław Myśliwski
11. "The Tao of Travel: Enlightenments from Lives on the Road", Paul Theroux
12. "Życie to jednak strata jest" , Dorota Wodecka, Andrzej Stasiuk
13. "Transsyberyjska: Droga żelazną przez Rosję i dalej", Piotr Milewski
14. "W sieci", Thomas Pynchon
14. "Twoje listy chowam pod materacem", Astrid Lindgren, Sara Schwardt
15. "Drach", Szczepan Twardoch
16. "Ziarno prawdy", Zygmunt Miłoszewski
17. "13 bajek z królestwa Lailonii dla dużych i małych", Leszek Kołakowski
18. "Anna In w grobowcach świata", Olga Tokarczuk
19. "Nowe lektury nadobowiązkowe", Wisława Szymborska
20. "Szczygieł", Donna Tartt
21. "Ameryka po kawałku", Marek Wałkuski (recenzja TUTAJ)
22. "Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku", Dorota Masłowska
23. "Kochanie, zabiłam nasze koty", Dorota Masłowska
24.  "Mamarazii. Fotografowanie dzieci", Stacy Wasmuth
25. "Gra cieni", Charlotte Link
26. "Sufi", Eli Safak
27. "Legendarne filmy", Paolo d'Agostini
28. "Niebezpieczne prądy", Nora Roberts
29. "Siedem szkiców", Virginia Woolf
30. "Motyl", Lisa Genova
31. "Spowiedź szaleńca", August Strindberg
32. "Doktor Sen", Stephen King
33. "Dziennik amerykański", Julia Hartwig
34. "Podziemni bogowie. Wybór szkiców", Umberto Eco
35. "Księgarz z Kabulu", Asne Seierstad
36.  "Nowy Jork. Przewodnik niepraktyczny", Kamila Sławińska (recenzja TUTAJ)
37. "Anioły jedza trzy razy dziennie", Grażyna Jagielska
38. "Białe. Zimna wyspa Spitsbergen", Ilona Wiśniewska (recenzja TUTAJ)
39. "Taniec szczęśliwych cieni", Alice Munro
40. "Oskarżam Auschwitz", Mikołaj Grynberg
41. "Dziecko z bliska", Agnieszka Stein
42. "Król mrówek", Zbigniew Herbert
43. "Listonosz", Charles Bukowski (recenzja TUTAJ)
44. "Piesek przydrożny", Czesław Miłosz
45. "Pod drzewem magnoli", Frances Mayes (recenzja TUTAJ)
46. "Kronika ptaka nakręcacza", Haruki Murakami (recenzja TUTAJ)
47.  "Sunset Limited", Cormac McCarthy (recenzja TUTAJ)
48. "Panie z Cranford", Elizabeth Gaskell (recenzja TUTAJ)
49. "Polichromia", Joanna Jodełka
50. "Krótka historia książek zakazanych", Werner Fuld (recenzja TUTAJ)
51. "Wiza do Iranu", Artur Orzech
52. "Internet. Czas się bać", Wojciech Orliński
53. "Matka Makryna", Jacek Dehnel (recenzja TUTAJ)
54. "Macierzyństwo non fiction" Joanna Woźniczko Czeczott (recenzja TUTAJ)
55. "Matka feministka", Agnieszka Graff (recenzja TUTAJ)
56. "Obfite piersi, pełen biodra", Mo Yan (recenzja TUTAJ)
57. "Księgi Jakubowe", Olga Tokarczuk
58. "Zapiski na pudełku od zapałek", Umberto Eco
59. "Zamienię chemie na jedzenie", Julita Bator

Nie wymieniłam tu książek dla dzieci, które przeczytałam razem z córką i synem. Może innym razem. :-)

Od lewej u góry: Asne Seierstad, Paul Theroux, Donna Tartt, Małgorzata Rejmer, Olga Tokarczuk, Chimamanda Ngozi Adichie


 

7 comments:

  1. 59?!? Szacun, nieźle...ja niestety jestem powolnym czytaczem, nie ma szans, najnormalniej w świecie, żebym aż tyle książek łyknął. Połowę tego spoko, daję radę, troche czasu na prasę, troche na filmy i seriale...i koniec, chętnie czytałbym 2 razy więcej, bo czuję, że czas sie kończyć zaczyna, a nieogarnialna ilość tytułów została ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Też słyszysz tykanie już? Ja tak od trzydziestki mniej więcej. Straszne to jest.
      Ja czytam szybko, ale pamiętaj po jakich ja jestem studiach. Nie czytasz szybko, nie zdajesz egzaminu z pozytywizmu. :-D Zresztą byłam ostatnio na fajnym szkoleniu o rozpowszechnianiu czytelnictwa i tam nam robili test na prędkość czytania. Nie będę się chwalić, ale byłam pierwsza. :-D

      Delete
  2. Nie chodzi wszak o ilość, a o jakość ;-)
    Ja przyłączam się w 2016 do akcji 52 książek, głównie dla zabawy, ale też z racji tego, że dzieci już na więcej czytania pozwalają.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak!!! Ja w to poczułam rok temu, jak się zaczęli ze sobą bawić. :-D

      Delete
  3. Jak dawno czytałam "Pieska przydrożnego" i jak bardzo tę książkę Miłosza lubiłam!
    Kilka tytułów z Twojej listy i ja przeczytałam w 2015 roku. Podobnie jak Ty tłustym drukiem zaznaczam "Księgarza z Kabulu" Seierstad. Muszę poczernić jeszcze "Dziecko z bliska" Stein i "Motyla" Genovy.
    Przeczytam Jagielską, bo "Miłość z kamienia" to ważny tytuł, a "Aniołów..." jeszcze nie poznałam. I nowa Jagielska się pojawiła.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A mnie Jagielska ni ujęła. Ale czytałam tylko tę jedną, chętnie sprawdzę ją jeszcze raz.

      Delete
    2. To ja tej właśnie nie czytałam, być może też nie ujmie. "Miłość..." za to bardzo, bardzo ścisnęła serce i wywołała mnóstwo refleksji.

      Delete

Copyright © 2016 Brulion kulturalny , Blogger